|
|
|
Stora Dans

Grupp: Festivalbesökare
Senast inloggade: 2010-06-03 21:45
Besök: 2 014
|
|
Jag har inte trängt mig fram till staketet på Hawaii förrän i år och har därför inte märkt förut hur otroligt sura Securityvakter där finns. Där var sån otroligt otrevlig personal som inte har en aning om vad ordet service betyder. Men det kanske ska vara så att största scenen ska ha tuffast och surast vakter?
Annat är det på Atlantis och Teater, genomtrevliga människor som gärna snackar lite skit med en innan spelning och som inte är blyga för att dansa lite och klappa med i låtarna.
Nu blir det ju inte samma tryck på de mindre scenerna och vakterna måste ju ha stenkoll på publiken på Hawaii, men bemötandet innan och efter spelningar borde man tänka lite mer på. Det är ju ändå ett av festivalens många ansikten utåt.
|
|
|
Atlantis

Senast inloggade: 2010-01-21 16:34
Besök: 2 389
|
|
Fast jag kan förstå vakterna på Hawaii att de har en tjurig attityd eftersom att det är farligt att stå längst fram om folk trycker på bakifrån. Daltar de med publiken så kläms förmodligen någon ihjäl, och det vill vi ju inte ska hända
jag ska bara vila ögonen
|
|
|
|
|
Stora Dans

Senast inloggade: 2010-06-24 09:37
Besök: 759
|
|
| Däremot borde alla vara rejält beväpnade med öronproppar och vatten. så var fallet alla gånger. Det gäller även security som inte står längst fram. Detta är andrahands info men på rage stod vi vid ljudtornet och min kompis tog på sig att hämta öronproppar och blev nekad flra gånger, det är en sån grej som blir så mycket bättre om det finns. vad kan 25000 par öronproppar kosta? 25000? det är service och service får folk att återvända.
|
|
|
|
|
Pampas

Senast inloggade: 2010-07-02 22:35
Besök: 5 515
|
|
| Rockparty borde nog se över säkerheten på Hawaii. Jag stod längst fram på RATM och det var väldigt många som ramla när röjet var som värst. Är inte någon snabbt med och hjälper dom upp så kan det mycket väl sluta med döden. Det var helt sjukt röj där framme. Någon form av extra avspärriningar borde funnits när ett band som RATM spelar då publiken minst sagt är galna. På Säkert är det ju givetvis inte lika viktigt. Allt för att undvika ett nytt Roskilde2000.
|
|
|
|
|
Pampas

Grupp: Rockparty
Senast inloggade: 2010-06-18 13:54
Besök: 3 648
|
|
|
|
|
|
Pampas

Senast inloggade: 2010-08-03 15:03
Besök: 10 378
|
|
| förra året blev jag kär i två av det kvinnliga könet.. den första var på flogging molly - pampas, rättså kort med fina former, brunett som gav mig vatten och tyckte att jag minsann skulle ta av mig min tröja  den andra var på turbonegro - hawaii, nog längre och smalare men med smakfulle piercingar och var även hon en jävel på att ge vatten bästa av allt när hon tittade djupt in i mina ögon och sjöng erection detta året, fanns en härlig funktionärskille som var i securityn på danko jones och ratm med tror jag, långt hår och diggade david bowie.. han festade vi med senare  så securityn kan vara härliga människor
|
|
|
|
|
Rookie

Senast inloggade: 2009-01-29 15:00
Besök: 2
|
|
wow, så vi ungefär 11 som stod security vid scenen under Ratm och skulle ha koll på 20 000+ pers sent på kvällen i hultsfreds berömda "nattvärme" får kritik för att vi inte dansar och ler nonstop.. och som svar på 25 000 par öronproppar jo tjena, man är där i 3 dagar så då ska väl alla ha 3 par var eftersom man tappar säkert bort dem, så 75 000 par öronproppar skall delas ut, vilket blir 150 000(2 öron ) öronproppar som ska plockas upp i slutet av festivalen. visa lite förståelse för dem som jobbar där, jag menar... skall funktionärerna starta trådar om hur jobbiga festivalgästerna var vid scenerna?
|
|
|
|
|
Stora Dans

Senast inloggade: 2010-08-23 23:44
Besök: 581
|
|
Jag tyckte att securityn var helt okej längst fram på RATMs spelning! De var väldigt effektiva. Det var en däckad kille som lyftes över stängslet, tre stycken security snubbar fick panik (det såg ut som det), men frukta icke, för RATM har alltid med sig två stycken JÄTTESTORA svarta killar som hjälper till längst framme, en av dessa bara kom fram och tog honom över axeln och gick iväg med honom (och slängde säkert honom på en hög med däckade lirare)
________
När katten är borta dansar mössen på bordet
|
|
|
|